لوگو2

بهداشت دهان و دندان

دسته بندی :blog, سلامت، بهداشت و پزشکی 6 دی 1398 admin 2807
بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان

دهان و اعضای تشکیل دهنده اش یکی از اجزای مهم صورته و مهمترین عضو بدن در برقراری روابط اجتماعی انسان هاست. صحبت کردن را می توان مهمترین وسیله ارتباطی انسانها حساب کرد و روشنه که دندانها نقش بسیار مهمی در این رابطه دارند. همچنین لبخند زیبایی که به چهره ی هر فرد نقش میدهد را مدیون همان دندانهای زیبا هستیم.

در دندانپزشکی، پیشگیری اهمیت خاصی دارد و آموزش بهداشت دهان و دندان می تواند بهترین و آسانترین راه برای تأمین سلامت دهان و دندان افراد باشد و آنچه امروز درمان می شود، دیروز قابل پیشگیری بود و نظر به اینکه هزینه درمانهای دندانپزشکی بالا بوده و این باعث می شه که عده زیادی از افراد کم درآمد از خدمات درمانی دندانپزشکی محروم باشن اما وسایل جلوگیری از بیماریهای دهان و دندان از جمله مسواک، نخ دندان و خمیردندان بسیار ارزان در دسترس افراد قرار می گیرد و توجه به این دستور می تواند از هزینه های گران درمانهای دندانپزشکی،جلوگیری کند.

حتی اگر به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید نیازه که سالانه دو بار درمان حرفه ای داشته باشید. اگر علائم بیماری لثه، عفونت یا سایر مشکلات را در طی معاینه داشتید دندانپزشک درمان های دیگری را توصیه می کند.در نتیجه پیوند بین سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. یک دهان سالم می تواند در حفظ یک بدن سالم کمک کند. سلامت دهان بر روی سلامت دندانها تأثیر دارد. بیماری های دهان و دندان میتواند در بروز مشکلات اعتماد به نفس، گفتار یا تغذیه مؤثر باشد. این مشکلات می تواند بر راحتی و کیفیت کلی زندگی تأثیر بگذارد. بسیاری از مشکلات دندانپزشکی، دهان و دندان بدون هیچ علائمی بروز می کنند. مراجعه به دندانپزشک به طور مرتب برایه معاینه، بهترین راه برای حل مشکلات قبل از بدتر شدن اوضاع دهان و دندان است.همیشه نمی توان از سوراخ شدن دندان جلوگیری کرد،اما می توان با مراقبت های روزمره، خطر را کاهش داد.به طور کلی بیماری های دهان بسیاری وجود داره که بیشتر آن ها ویروس هستن که به ندرت بدخیم می شوند. ولی نباید آنها را کوچک شمرد . بعضی از بیمارها میتونن حتی در صورت بسیار دردناک شوند و یا بیماری های دیگری به وجود آورد.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و آپارات دنبال کنید

لطفا رضایت خود را از نوشته بالا با رای دادن به ستاره های پایین مشخص نمایید:

 

admin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0