لوگو2

رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو

دسته بندی :blog, سبک زندگی 11 خرداد 1400 admin 2838
رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو

رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو

رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو

شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو ، یک گامی اساس به سوی یکی از مهم‌ترین اهداف ما یعنی برند سازی رشت می باشد. رشت تنها شهر کشور است که در زمینه خوراک شناسی در این زمینه ثبت شد.

شهر رشت، با داشتن بیش از ۱۷۰ نوع غذای محلی، به عنوان «شهر خلاق غذا» در یونسکو ثبت جهانی شده است. تنوع زیاد غذاهای این استان و رژیم غذایی آبزی و سالم مردم آن، باعث شده تا غذاهای گیلان، در فهرست میراث معنوی کشور هم قرار بگیرند. 
آدلاید استرالیا ، بارسلونا از اسپانیا ، برگن از نروژ ، بوداپست از مجارستان ، دیترویت از آمریکا ، لیورپول از انگلیس ، رم از ایتالیا ، مونته ویدئو از اروگوئه ، سالوادور برزیل و سنگاپور از دیگر شهرهایی هستند که به عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان درآمده‌اند.
دبیرکل یونسکو در یادمان دهمین سالگرد شکل‌گیری کنوانسیون شبکه شهرهای خلاق یونسکو گفت : « ‌این شبکه در سال ۲۰۰۹ با حضور ۱۱۴ شهر از سراسر جهان تاسیس شد . هدف از تاسیس این شبکه ، همکاری بین‌المللی بین شهرهایی است که متعهد به سرمایه‌گذاری روی خلاقیت به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار شهری ، دربرگیری اجتماعی و طراوت فرهنگی شده‌اند.
وی در این نشست افزود : شبکه شهرهای خلاق یونسکو نشان‌دهنده پتانسیل بسیار بالای فرهنگ برای تقویت توسعه پایدار است . شهرها با پیوستن به این شبکه متعهد می‌شوند که با نگرش تقویت خلاقیت و صنایع فرهنگی ، مشارکت را در زندگی فرهنگی ارتقا داده و فرهنگ را در طرح‌ها و استراتژی‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی بگنجانند.

از غذاهای معروف رشت میتوان به باقالی قاتق ، کال کباب، اناربیج،شامی رودباری و ترشه تره اشاره کرد.

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و آپارات دنبال کنید

admin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0