0

عوامل چاقی و ورزش های کاهش وزن

دسته بندی ها : blog, سلامت، بهداشت و پزشکی ۱۰ دی ۱۳۹۸ admin 134 بازدید
عوامل چاقی و ورزش های کاهش وزن

عوامل چاقی و ورزش های کاهش وزن

عوامل چاقی و ورزش های کاهش وزن

چاقی وضعیت پزشکی است که بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن فرد انباشته شده است . انباشت بیش ار حد بافت چربی میتواند باعث پس رفت  شاخص های سلامتی از جمله کاهش میانگین طول عمر و یا کاهش کیفیت زندگی گردد. شایع ترین روش برای تخمین چاقی استفاده از شاخص توده بدن است . شاخصی که با تقسیم کردن وزن شخص بر حسب کیلوگرم بر توان دوم قد وی بر حسب متر به دست میاید . طبق تعریف هنگامی که شاخص توده بدن از ۳۰ بیشتر شود آن فرد چاق محسوب میشود .

دلایل متنوعی برای علت چاقی ارائه شده است اما مهم ترین علت موثر در چاقی و اضافه وزن عبارت است از تمایل بدن ما برای ذخیره انرژی به صورت چربی این تمایل به صورت تکاملی  به انسان امروزی به ارث رسیده است.

هزاران سال پیش  اجداد انسان امروزی به دلیل نحوه تغذیه که عبارت بود از دوره های پر خوری و انتظار طولانی مدت برای پیدا کردن دوباره غذا ، توانایی ذخیره انرژی به صورت بافه اضافه چربی را به دست آورند.

مرض چاقی احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون ، به خصوص بیماری های قلبی ، دیابت نوع دوم ، آپنه مسدود کننده خواب، انواع مشخصی از سرطان ، آرتروز استخوان و آسم را افزایش میدهد مرض چاقی بیشتر به وسیله ترکیب بیش از اندازه انرژی غذایی ورودی ، تحرکات بدنی کم ، و استعداد ژنتیکی ، ایجاد میشود.

هرچند اندک موردی در ابتدا به وسیله ترکیب بیش از اندازه انرژی غذایی ورودی ، تحرکات بدنی کم ، و استعداد ژنتیکی ایجاد میشود . هرچندگاه مواردی به وسیله ژن ، اختلالات قده درون ریز ، دارو ها یا امراض روانی ایجاد میشود. به عنوان شاهدی بر این نظریه برخی از افراد چاق با وجود کم غذا خوردن به دلیل محدود بودن متابولیسم کند بدن دچار افزایش وزن میگردد به طور میانگین، افراد چاق میزان مصرف انرژی بیشتری به   همتایان لاغر خود دارند که این امر به دلیل میزان انرژی لازم برای نگهداری از بدنی که دارای اضافه وزن است ، میباشد.

رژیم غذایی و تمرینات ورزشی راه حل های اصلی مرض چاقی میباشند کیفیت رژیم غذایی را میتوان با کاهش مصرف غذاهای پر انرژی ، مانند غذاهای پرچرب و همچنین استفاده بیشتر از غذاهای گیاهی رژیمی افزایش داد داروهای زد چاقی ممکن است جهت کاهش اشتها یا جلو گیری از جذب چربی در کنار یک رژیم غذایی مناسب استفاده شود اگر رژیم غذایی ، ورزش و داروی مناسب نباشد بالن شکمی میتوان به کاهش وزن کمک کند یا ممکن از جراحی برای کاهش حجم شکم و یا طول روده به جهت ایجاد سیری زود رس و کاهش توانایی جذب مواد مغزی انجام گیرد.

مرض چاقی با افزایش شیوه در بزرگسالان و کودکان یکی از عمده ترین علل پیشگیری در مرگ و میر سرتاسر جهان میباشد و صاحب نظران آن را به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات سلامت عمومی در قرن ۲۱ میدانند مرض چاقی در بسیاری از مناطق مدرن جهان (مخصوصا در جهان غرب) به عنوان لکه دار شدن شناخته میشود با این وجود در گذشته در بسیاری از موارد چاقی به عنوان سمول توان گری و باروری شناخته میشده است و هم اکنون نیز در برخی از نقاط این عقیده وجود دارد .

بهترین ورزش برای کاهش وزن سریع (عوامل چاقی و ورزش های کاهش وزن)

کاهش وزن و تناسب اندام در دنیای مدرن امروز یکی از دغدغه های مهم اغلب زنان و مردان است و با توجه به این که بیشتر انها زمان کمی برای ورزش کردن دارند ترجیح میدن ورزش هایی را انجام دهند که منحصر برای کاهش وزن مناسب باشد و گاهی بشود انها را در خانه انجام داد واقیت این است که در برخی موارد حتی با تغییر بری عادات غلط غذایی و فعالیتی میتوان به صورت محسوسی وزن کم کرد و به تناسب اندام رسید البته این توضیحات برای اشخاصی است که دچار چاقی مفرد نیستند و فقط اندکی افزایش وزن داشته و دوس دارند به وزن متعادل خود برسند .

ورزش کردن علاوه بر اینکه وزن را در حد متعادلی نگه میدارد باعث افزایش اعتماد به نفس و علاقه به حضور در اجتماعات و جمع های دوستانه و فامیلی هم میشود .

اگر میخواهید همه سرزنده و شاداب باشید و در عین حال از وزنی متعادل برخوردار شوید و مدت زمان کوتاهی هم کاهش وزن داشته باشید پیاده روی را فراموش نکنید برای پیاده روی برنامه داشته باشید حداقل سه روز در هفته این کار را انجام دهید و قطعا باید یک ساعت تداوم داشته باشد . در شروع برنامه ابتدا  آرام آرام راه بروید تا ضربان قلب به صورت تدریجی بالا برود و بعد قدم هایتان را تتد تر کنید هر روز که جلو تر میروید سریع تر بدوید وبگزارید دویدن منجر به عرق کردن شود وقتی عرق  میکنید یعنی به خوبی در حال کالری سوزی و کاهش وزن هستید .

دویدن به پیاده روی همه اندام ها و اعضای بدن اعم از داخلی و خارجی را درگیر میکند زمانی که میدوید پاها ، کور ، بالا تنه دست ها مجبور به فعالیت و حرکت و کالری سوزی میشود علاوه بر آن جریان خون در بدن هم تنظیم میشود چون تعداد جریان قلب بالا رفته و خون با سرعت بیشتری به اندام ها میرسد و شروع به فعالیت میکند پیاده روی و دویدن یک تمعید جذاب برای کاهش وزن و نشاط و شادابی است.

برای اینکه کاهش وزن بیشتری داشته باشیم بهتر است در کنار پیاده روی و دویدن از یک رژیم غذایی درست و برنامه ریزی شده هم پیروی کنید بعد از پایان دویدن چون قند خون کاهش پیدا میکند ممکن است احساس گشنگی شدید داشته باشید دقت کنید در این شرایط به سراغ غذا ها و نوشیدنی چرب و پر کالری نروید چون قطعا همه زحمت شما را به هنگام دویدن از بین خواهد برد و لاغر نمیشوید.

شنا ورزش مفید برای کاهش وزن

از قدیم همیشه به یادگیری شنا توصیه شده است . شنا یک ورزش مفرد و بسیار خوب برای سلامتی و تناسب اندام است. افرادی که به صورت دائم و برنامه ریزی شده شنا میکنند معمولا اندام بسیار زیبا ورزیده ای دارند کمتر به بیماری های استخوانی و اسکلتی مبتلا میشوند پزشکان به بیمارانی که از درد های عضلانی استخوانی مانند دیسک کمر ، زانو درد رنج میبرند توصیه میکنند حتی اگر شما بلد نیستیند به استخر رفته و در عمق کم راه بروید . حرکت کردن در آب عضلات و ماهیچه را تحت فشار قرار داده و آنهارا قوی و خوش فرم و متناسب میکند برای همین ما به شما ورزش شنا را توصیه میکنیم  اگر قصد دارید لاغر شده و به کاهش وزن مورد نظر خود برسید همان طور که میدانید شنا انواع مختلفی دارد و در بین انها شنا قورباغه برای لاغری و کاهش وزن و تناسب اندام بسیارمناسب تر است . در شنا قورباغه اگر آشنایی داشته باشید میدانید که همه اندام های بدن از سر و گردن تا دست و پا و پاها  درگیر میشود و به فعالیت حرکت در آب میپردازد در این نوع ورزش به دلیل اینکه در آب انجام میشود انرژی زیادی صرف شده  و اگر عادت نداشته باشید ممکن است زود خسته شوید بنابراین نباید در ابتدا کار خیلی به خودتان فشار وارد کنید و آرام آرام بعد از چند جلسه تمرین میتوانیم ساعت و دفعات شنا قورباغه را افزایش دهید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و آپارات دنبال کنید

لطفا رضایت خود را از نوشته بالا با رای دادن به ستاره های پایین مشخص نمایید:

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]
ادمین ادمین
admin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0