لوگو2

مکمل های غذایی ورزشکاران

دسته بندی ها : blog, سلامت، بهداشت و پزشکی ۶ دی ۱۳۹۸ admin 583 مشاهده
مکمل های غذایی ورزشکاران

مکمل های غذایی ورزشکاران

مکمل های غذایی ورزشکاران

تغذیه و ورزش برای سلامتی انسان بسیار خوب و سالم است چون برای طول عمر انسان و انرزی انسان عالی میباشد

حالا بخوایم هردورو جدا از هم کنیم یک قضیه مفصل دارد  تعدادی از عملکرد های فیزیولوزیک/و روانشناسی تغذیه که میتواند محدود کننده عملکرد ورزشکار است/ب غذا و اجزای از ان ها که می توانند ظرفیت فرد را در اجرای کار بالا میبرد پودر های نیرو زا یا خشک کننده و حجیم کنند و در یک سو مواد های نیروزا  غذا های طبیعی  و از سوی دیگر دارو های وجود دارند

از این رو تغذیه سالم ب همراه ورزش میتواند تغیری در اندام های فرد عادی ایجاد کند/بعضی از ها از مواد تغذیه ای مثل مرغ/گوشت/هوبوبات  انواع میوه هایی ک باعث حجیم شدن انسان میشود و البته باتمرین مداوم و بلعکس برای کسانی  مخواهند خشک یا به قول معروف فیت بکنند / اگر کسی رزیم و یا تغذیه سالم داشته باشد در هنگام  تمرین عظله ان رشد نمیکند بلکه در حین غذا خوردن و استراحت و خواب رشد// تا کنون هیچ اشاره ای به مکمل هایی مثل آهن یا کلسیم یا ویتامین ها که به طول گسترده در جامعه مصرف می شود نشده است. این مشاهده نشان می دهد که مصرف این مکمل ها شاید در ورزشکاران رایج تر از جمعیت عمومی بوده، اما منافع کسب شده برای همگان یکسان باشد. البته آهن برای ورزشکاران مهم تر است چرا که اهمیت هموگلوبین در انتقال اکسیژن مهم است، در حالی که شیوع کم خونی در ورزشکاران شایعتر از جمعیت عمومی نیست. به هر طریق، اصول یکسان است و مصرف مکمل ها تا وقتی که کمبود خاصی در زمینه آن ها دیده نشده است توصیه نمی شود.   اگر بخواهیم ازین داستاننا جدا بشویم مکمل های داروویی و غذای هستند ک ورزشکاران  روزارانه و گاه گاه  مصرف میکنند  این مکمل ها دارای ویتامین  ها و مواد معدنی و گیاهی امینواسید ها  انزیم ها و موادی ازین قبیل میباشد /مکمل ها در شکل های مختلفی قابل تهیه میباشد/   بطور مثال  بمانند پودر/قرص/کچسول و نوشیدنی ها یافت. و بهترین ویتامین هایی ک ورزشکاران استفاده میکنند ویتامین های ای و دی مواد معدنی مانند کلسیم و اهن گیاهی مانند سیر و مواد خاص مانند گلو کازمین و روغن ماهی هستند.

مکمل  ها در یک تعریف ساده برای افزایش حجم  توانایی ساختن ماهیچه در بدن ورزشکاران هستند .مکمل های ورزشی  محصولاتی هستند برای ک برای بالا بردن  کارایی ورزشکاران  استفاده میشود  بسیاری از ورزشکاران  این مواد یا مکمل هارا برای حجیم و بزرگ تر کردن ماهیچه ها استفاده میکنند

بیشترین مکمل های غذایی ورزشکاران که بخصوص برای بدنساز کاران یا پرورشکاران تجویز میگردد موارد زیر است

مکمل پروتین وی /به طوری که در نسل سوم این محصول شاهد ۹۰% پروتئین موثر و مفید بدون از دست دادن خواص و همچنین کاهش چشم گیر میزان لاکتوز و چربی می باشیم .این مکمل غذایی فوایدی همچون افزایش توده ی عضلانی بدن،ارتقاء عملکرد کبد ، جلوگیری از تمیرین زدگی ،کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی و افزایش قدرت عضلات را به همراه دارد

مکمل کراتین// یک مکمل های غذایی ورزشکاران از نوع پروتئین است که در بدن به صورت پروتئین فسفاته وجود دارد و به عنوان مکمل غذایی برای بسیاری از ورزشکاران الی الخصوص علاقمندان به پرورش اندام به کار میرود  

مکمل گلوتامینوتامین/// یک اسید امینه غیر ضروری در بدن می باشد و فراوان ترین و موثر ترین اسید آمینه موجود در خون است. گلوتامین با ذخیره ی آب در عضلات مراحل سنتز پروتئین و رشد عضلانی به ارمغان می آورد. در صورتی که مقادیر گلوتامین در بدن کاهش یابد تعادل آب و حفظ آن در عضلات با مشکل مواجه می گردد

مکمل گینر/// گینر ها (مکمل هایی هستند که برای افزایش وزن به کار می روند و کاملا مناسب افراد لاغری است که می خواهند وزنشان افزایش یابد و بدنی حجیم داشته باشند.گینر ها در واقع همان کربوهیدرات می باشند که با چربی و پروتئین مخلوط شده اند.گینری که دارای پروتئین با کیفیت بالا ، کربوهیدرات و چربی قابل قبولی باشد.

انواع تمرین های هوازی مزایای ان // زمانی ک شدت مناسب ورزش های هوازی را طبق تمرینات ورزشیاتن انتخاب میکنید  بعضی های شدت بالتر  و بعضی ها  شدت پایین تری دارند / بعضی ها مکمل ورزش های دیگر هستند و بعضی های دیگر بیشتر بهتر برای چربی سوزی هستند.دویدن// حالت های مختلف دارند  اما حالت دیگری که هست و به ان چربی سوزی گویند ک ب تن جاگینگ گویند دویدن اهسته میباشد . این روش مرز  بی هوازی  را رد نخواهید کرد ///  دوچرخه سواری عضلات مشابه با دویدن را درگیر می کند و این مزیت را دارد که فشار خیلی کمتری بر مفاصل وارد می کند

حرکت پارو زدن // حداقل در هر ساعت ۸۴۰ کالری در ساعت فرد ورزشکار میسوزاند

 طناب زدن می تواند فشار بسیار زیادی بر بدن وارد کند. اما در صورتیکه درست انجام داده شود کالری بالایی می سوزاند.  می تواند برای خط انداختن عضلات پشت پا و شانه استفاده شود//مثالی از یک تمرین هییت//ورزشی مثل دوچرخه سواری را در نظر بگیرید: با شدت متوسط تا شدید (۷۵-۸۰% حداکثر ضربان قلب) برای دو دقیقه ورزش کنید و سریعاً شدت را بالا برده و برای ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه با شدت خیلی بالا (۷۵-۸۰% حداکثر ضربان قلب) ادامه دهید//قبل و بعد تمرین اب بنوشید / تمرینات اروبیک  باعث از دست دادن اب بدن میشود مانند حرکات هوازی  ابه فراوانی از بدن استخراج میشود //درصورتیکه آب بدن کم شود کیفیت عملکرد شما کاهش می یابد

رزیم غذای ک فرد ورزشکار باید با غذا خوردن یک فرد معمولی فرق بسیاری داشته باشد  ورزشکاران در روز نیاز ب سوخت  برای تمرین مسابقه دارند.. یک ورزشکار نوجوان ( به خصوص فردی که در حال رشد است ) نسبت به هر زمان دیگری از زندگی نیاز بیشتری به کالری دارد . انرژی مورد نیاز همچنین به نوع ورزش تخصصی و برنامه تمرین شما بستگی دارد . یک دختر نوجوان با جثه متوسط که دارای فعالیت متوسط و هنوز در حال رشد است به حدود ۲۲۰۰ کالری در روز نیاز دارد ، حال آنکه یک دختر ۱۵ ساله با جثه کوچک که رشدش کامل شده به حدود ۱۸۰۰ کالری یا کمتر نیاز دارد . پسران نوجوان بالاخص نیاز بسیاری به کالری دارند 

پروتیین///زمانیکه به عنوان منبعmaintenance انرژی بکار رود پروتئین در رشد،نگه داری و ترمیم بافتهای بدن دخالت دارد.بر خلاف کربوهیدراتها یک سوخت گرانبها و کم بازده به شمار می آید.از آن جهت گرانبها محسوب می شود که به خاطر مصرف شدن به عنوان سوخت، پروتئین نخست باید به کربوهیدرات یا چربی تبدیل شود که مستلزم صرف انرژی و تولید سموم است.شما برای دفع سموم آب را از دست می دهید که میتواند به کم آبی(دهیدراسیون) منجر شود که خطری برای ورزشکاران است.از آن جهت کم بازده است که استفاده از پروتئین به منظور تأمین انرژی با نقش اولیه پروتئین یعنی رشد،نگهداری و ترمیم بدن سازگار نیست

.. مایعات و الکترولیتها

ورزشکاران به نوشیدن مایعات و الکترولیتهای اضافی نیاز دارند تا بدنشان را سرد نگه دارند.یک فرد بزرگسال متوسط باید در روز۱۰- ۸ لیوان مایعات مصرف نماید.نیاز شما به مایعات ممکن است در زمان بیش از یک ساعت فعالیت در گرما به دو یا حتی سه برابر افزایش بیابد حتی در روزهای خنک و فعالیت های کوتاه مدت شما باید بیشتر از یک فرد غیر ورزشکار بنوشید

افراد ورزشکار به بعد و قبل تمرین ب مکمل ها و غذا نیاز دارند.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و آپارات دنبال کنید

لطفا رضایت خود را از نوشته بالا با رای دادن به ستاره های پایین مشخص نمایید:

ادمین ادمین
admin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0