لوگو2

در زمان بارداری آرایش نکنید

دسته بندی :blog, سلامت، بهداشت و پزشکی 17 مرداد 1400 admin 3489
در زمان بارداری آرایش نکنید

در زمان بارداری آرایش نکنید

در زمان بارداری آرایش نکنید

همه خانوم ها به آرایش کردن علاقه مند هستند، اما آیا می‎دانید که استفاده از برخی محصولات لوازم آرایشی در دوران بارداری برای سلامت شما و جنین تان مضر است؟ 

رتینوئیدها گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که از ویتامین A گرفته می شوند. ترتینوئین نوعی رتینوئید است که معمولاً در کرم ها و محصولات ضد چروک یا ضد پیری و همچنین درمان آکنه استفاده می شود. برخی گزارش ها نشان می دهند که استفاده از محصولات مرتبط با ویتامین A در دوران بارداری با بروز نقایص مادرزادی مرتبط بوده است. بنابراین، اگرچه رتینوئیدها به طور قابل توجهی از طریق پوست جذب نمی شوند، اما به دلیل خطر جدی که وجود دارد، هیچ رتینوئیدی نباید توسط مادر باردار استفاده شود.

سرب یک نوع فلز و دارای عوارض بسیاری بر سلامت است که می‌تواند باعث مشکل نازایی، نقایص مادرزادی، سقط و پاره شدن زودتر از موعد کیسه‌ی آب دور جنین شود. این ماده در صورت ورود به بدن می‌تواند به وسیله‌ی سیستم گردش خون به درون جفت نفوذ کند و روی فعالیت طبیعی مغز جنین اثر نامطلوب بگذارد. از سرب در تولید بسیاری از لوازم آرایشی، رژ‌ها و حتی داروهای ضد جوش استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند اثرات مضر و جبران‌ناپذیری بر بارداری داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود از هیچ نوع رژ شیمیایی در دوران حاملگی استفاده نکنید، زیرا سرب تنها یک نوع از انواع مواد مضر استفاده شده در رژ است. در صورت تمایل به استفاده از رژ ترجیحاً از انواع گیاهی آن که احتمالاً خطر کمتری دارند استفاده کنید.

تولوئن ترکیبی است که در ساخت لاک های ناخن مورد استفاده قرار می ‎گیرد . استنشاق این مواد توسط خانم های باردار باعث ایجاد نقایص رشد در جنین می ‎شود . در صورت تمایل به استفاده از لاک در این دوره به دنبال موادی دارای کمترین مقدار مواد شیمیایی و سمی باشید . البته انجام هرچند یکبار مانیکور ، مشکلی برای سلامتی زنان باردار به وجود نمی آورد.

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و آپارات دنبال کنید

admin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0